האם חשבתם פעם כמה שפכים מיוצרים בכל בית? וב-8 מיליון בתים בישראל? כמות שפכים אדירה זורמת בצינורות הביוב העירוניים ולבסוף מגיעה למכוני טיהור השפכים. מכון טיהור השפכים הגדול בישראל הוא השפד"ן שמרכז את השפכים באזור המרכז ובו הם עוברים תהליך של טיהור. לאחר ששפכים אלה עברו את תהליך הטיהור, הם משמשים להשקיה של גידולים חקלאיים, והמים המטוהרים נקראים מי קולחין. גם בתחומים שונים בעולם התעשייתי ובעולם המסעדנות יש ייצור שפכים, ומדובר בשפכים שחלקם מכילים שומנים ושמנים שמכוני הטיהור מתקשים מאוד בפירוקם, וכך הם מזהמים את מי הקולחין שלנו, ובמילים אחרות, את הפירות והירקות שאנו אוכלים. במאמר הבא נתרכז בנושא טיהור שפכים תעשייתיים ועל האחריות של כל עסק להתקין מפריד שומנים המונע מהשומנים להגיע לצנרת הביוב העירונית.

מהם שפכים תעשייתיים

בתחום התעשייה כמות השפכים היא גדולה יותר מאשר בכל הבתים הפרטיים גם יחד, והיא כוללת חומרים מזהמים בכמויות גדולות כגון צבעים, חול, שמנים, נפט דלק ועוד. טיהור שפכים תעשייתיים צריך להתבצע בראש ובראשונה על ידי בית העסק שמייצר אותם, היות ומכוני טיהור השפכים מתקשים בפירוקם כאמור. סיבה נוספת לכך ששומנים שזורמים דרך מערכת הביוב העירונית גורמים לנזק, היא שהשומנים המיוצרים על ידי מטבחים שעוסקים בבישול, אותם תמצאו בחברות קייטרינג בתי מלון ומסעדות, וכן מוסכים המזרימים שמנים שונים לביוב, נדבקים לדפנות צנרת הביוב וסותמים אותה.

טיהור השפכים התעשייתיים

אז כיצד מתבצע התהליך של טיהור שפכים תעשייתיים? למעשה שפכים תעשייתיים לא ממש עוברים טיהור, אך הם עוברים תהליך שמונע מהם להגיע למערכת הביוב העירונית וכיצד? באמצעות מפריד שומנים שהוא מתקן גדול שלוכד את השומנים של בית העסק המייצר אותם, לפני שהם מגיעים לצנרת הביוב העירונית. איך הוא עושה את זה? מפריד השומנים פשוט מציף את השומנים על פני השפכים של העסק ומנתב אותם לתוך המכל הגדול שלו. לאיפה מפנים את המכל? ובכן, המכל מרוקן אחת לתקופה לאתר של פינוי שומנים ושמנים ושם הוא נטמן. את המכל מובילה  ביובית שהיא רכב עם מיכל גדול אליו שואבים את השפכים. הערת אגב – חלק מהשמנים המיוצרים על ידי מפעלי תעשייה שונים ומוסכים ממוחזרים, על ידי תאגידי מחזור כגון אל"ה ומהם מיוצר דלק ירוק.

חברת שבא – 20 שנים של ניסיון בתחום טיהור השפכים התעשייתיים

חברת שבא מתמחה בכל התחום של טיהור שפכים תעשייתיים. החברה קיימת כבר 20 שנים ובזמן זה צברה ניסיון בפתרונות של טיהור שפכים תעשייתיים וטיפול במפגעי ריח בשטחים פתוחים וסגורים. אם אתם בעלי עסקים המפעילים מטבחים בהם נעשה בישול, כגון – חברות קייטרינג, מסעדות ובתי מלון, אתם זקוקים למפריד שומנים, ואם אתם בעלי מוסכים או מפעלים שונים שמתעסקים עם שמנים לתעשייה, אתם זקוקים למפריד שמנים. חברת שבא טכנוטק תלווה אתכם בכל נושא טיהור השפכים של העסק שלכם מא' ועד ת'. בשלב הראשון יגיע יועץ שפכים לבית העסק שלכם וייעץ לכם איזה מפריד שומן או שמן אתם צריכים להתקין על מנת לקבל את רישיון העסק שלכם, או לעמוד בביקורות של משרד הבריאות. בשלב הבא יגיע מתקין של שבא טכנוטק ויתקין לכם את המתקן במקצועיות רבה. הטיפול אינו מסתיים בכך כי חברת שבא טכנוטק מעניקה לכם בהמשך שירותי אחזקה תקופתיים במסירות ובמקצועיות.

לייעוץ פנה אלינו ונשוב בהקדם